Gratis juridisch reisadvies op onlineplatform Travelcure
Je bent nog niet op die langverwachte reis vertrokken en er duiken al meteen (een hoop) problemen op? Wat kan je doen? Wat zijn je rechten? En vooral, waar kan je terecht? Op het onlineplatform Travelcure van advocatenkantoor Advox krijgen reizigers gratis en vrijblijvend juridisch advies.
Omdat Advox vandaag veel vragen krijgt over geannuleerde of uitgestelde reizen als gevolg van de Covid 19-pandemie, ontwikkelde het advocatenkantoor een handige tool om elke individuele toerist op eenvoudige wijze te informeren over zijn rechten. Als dat niet volstaat, biedt Advox eveneens de mogelijkheid om elk dossier persoonlijk op te volgen. “Er bestaan al een aantal diverse platformen waar reizigers terecht kunnen voor verschillende soorten informatie, maar het probleem is dat ze vaak door het bos de bomen niet meer zien. En als ze al info ontvangen, krijgen ze die vaak heel laat omdat de regels constant veranderen”, vertelt advocaat Werner Leyssens van Advox.
Gedupeerde reizigers krijgen gratis advies
“Daarom zetten onze advocaten hun expertise graag in om ervoor te zorgen dat gedupeerde reizigers zoveel mogelijk worden terugbetaald. Op ons onlineplatform Travelcure kiezen die reislustigen de juiste ‘probleemoptie’ waarmee ze worden geconfronteerd. Onmiddellijk krijgen zij gratis en vrijblijvend advies over hun specifieke probleem”, verduidelijkt collega Ine Talpe van Advox.
Wanneer de reisaanbieder niet doet wat hij moet doen en alsnog in gebreke blijft, kan de gedupeerde reiziger Advox inschakelen om de verloren uitgaven te recupereren. Voor het beheer van een klantendossier, voorafgaand aan een eventuele gerechtelijke procedure, rekent het advocatenkantoor een vast bedrag van €75 aan, vermeerderd met 15% van de effectief gerecupereerde kosten. In ruil zorgt Advox voor terugbetaling of geeft je een gemotiveerd advies over de slaagkansen van een gerechtelijke procedure.
Voor particuliere en zakenreizen
Met travelcure richt advocatenkantoor Advox zich zowel tot particuliere als zakenreizigers die respectievelijk advies willen over een geboekte vlucht, verblijf of pakketreis die uiteindelijk niet kan doorgaan. Achterliggend idee is dat het advocatenkantoor zijn parate kennis ter beschikking wil stellen van het publiek, zoals het dat ook al een tijdje doet met het onlineplatform benikinfout.be, waar verkeersslachtoffers gratis, snel en correct professioneel advies krijgen.