Toyota innoveert op het autosalon van Parijs
De automobielsector staat voor een omwenteling. Op het autosalon van Parijs toonde Toyota hoe het zich voorbereidt. De klassieke persconferentie werd vervangen door een digitale ‘on demand’ versie.
Toyota wil van een zuiver automobielbedrijf transformeren in een mobiliteitsleverancier. Deze verschuiving werd voorgesteld op een stand met 3 verschillende zones. De eerste zone was gericht op nieuwe mobiliteitsoplossingen. De tweede zone plaatst de motorsportactiviteiten van het merk in de kijker. De derde zone was bestemd voor de Toyota-modellen, met een klemtoon op de zelfopladende hybrides.
Nieuwe aanpak van persconferentie
De klassieke persconferentie werd vervangen door een digitale versie die door iedereen waar ook ter wereld kon worden gevolgd, in de stand of via het internet.
Hybridetechnologie
Toyota heeft gedurende meer dan 20 jaar zijn zelfopladende hybridetechnologie ontwikkeld, verbeterd en betaalbaar gemaakt. In Parijs werden alleen hybride voertuigen getoond – van de compacte Yaris tot de nieuwste generaties van de Corolla, de RAV4 en de Camry.
Toyota New Global Architecture (TNGA) vormt de basis voor het nieuwe Toyota-aanbod van producten en aandrijflijnen. Dankzij dit nieuwe TNGA-C-platform beschikt de nieuwe Corolla over een expressief design en de keuze uit twee zelfopladende hybride aandrijflijnen.
De nieuwe RAV4 kende zijn Europese première, met een robuust design, het nieuwe TNGA-K-platform en de nieuwe zelfopladende hybride aandrijflijn met 2,5 l-motor. Na 14 jaar afwezigheid keert de Camry met een totaal nieuw model terug naar West-Europa. Ook dit model is gebaseerd op het nieuwe TNGA-K-platform en beschikt over de zelfopladende hybride aandrijflijn met 2,5 liter-motor.
Naast automodellen toonde Toyota recente ontwikkelingen inzake veiligheid zoals Toyota Safety Sense waarmee de nieuwe Corolla en RAV4 zijn uitgerust.