Morres wil de woonwinkel van de toekomst zijn

Auteur: 
Redactie
< >

Woonwinkel Morres in het Nederlandse Hulst viert een ingrijpende renovatie en een nieuw winkelconcept. Dat concept oogt indrukwekkend met een winkeloppervlakte van 41.000 m2. Burgemeester Jan-Frans Mulder van Hulst opende de vernieuwde winkel.

Een winkelwereld vol afwisseling en sfeer

Morres is een woonwinkel die zowel het midden- als hoger woonsegment in huis heeft. Klanten vinden er alles onder één dak, met uitgebreide slaap-, bad-, woontextiel- en verlichtingsafdelingen. Zo zijn er in de slaapafdeling twaalf  ingerichte en afgescheiden hotelkamers waardoor klanten goed kunnen vergelijken.

Warme stijl in boutiquesfeer

Morres positioneert zich als een destination store met een combinatie van retail, leisure en hospitality. Die hospitality van Morres reikt ver. De winkel bezoeken moet een plezier op zich zijn, ook als je niet aankoopt. Wie door de afdelingen loopt, heeft niet dat 'meer-van-hetzelfde' gevoel. De winkelstijl alludeert aan een boutiquesfeer: warm, gezellig en met veel visuele variatie. Morres geeft samen met de Bijenkorf het meeste uit per vierkante meter van alle woonretailers op het gebied van styling om bezoekers te inspireren. "Wij verkopen geen eetkamertafel, maar wij verkopen eten met vrienden", stelt Walter Van de Griendt van Morres.

Het Morres-gevoel

De winkel wil een goed bereikbare totaalbeleving zijn voor kwaliteitsbewuste Vlamingen en Nederlanders. Je kan er naartoe om te relaxen, een tentoonstelling te bezoeken en lekker te eten met de familie. Kinderen kunnen zich uitleven in de Kidsclub.

Human Interior, fototentoonstelling Thijs Wolzak

Net als stad Hulst zelf heeft Morres veel oog voor fotokunst en haalt de zaak bekende namen in huis voor exposities. Naar aanleiding van de opening van zijn vernieuwde winkel pakt de zaak uit met Human Interior, een boeiende fototentoonstelling van Thijs Wolzak.

Fotograaf Thijs Wolzak focust op onze behoefte om onze identiteit in ons interieur te weerspiegelen.  Voor de Nederlandse krant NRC maakte Thijs Wolzak in 2018 de fotoserie Binnenkijken, een selectie uit 248 interieurfoto's die hij sinds 2011 had gefotografeerd. Design Museum Den Bosch exposeerde - eveneens onder de naam Human Interior - van oktober 2018 tot februari 2019 een twintigtal werken uit deze serie op zeer groot formaat (1,80 bij 2,40 meter).

Bezoekers kunnen deze tentoonstelling bekijken in Morres tot 17 november 2019. Alle info vind je op morres.be