Change, you can. Misschien niet langer in de Verenigde Staten, maar zeker wel in de wereld van de horlogerie. Bijna 10 jaar geleden werd het Belgische merk met de felle kleuren gelanceerd door Jean-Pierre Lutgen. En ondertussen is Ice-Watch uitgegroeid tot een vaste internationale waarde met wereldwijd vestigingen in meer dan 110 landen.
Flagship store
In de belangrijkste winkelsteden is dat telkens met een Ice-Watch flagship store. Antwerpen als “fashion capital” was één van de pioniers. De Ice-Watch Store van Katy Tensen in de Antwerpse Stadsfeestzaal is vandaag dan ook een trendsetter en gids voor het merk. Naast alle klassiekers vindt men hier als eerste de nieuwste modellen en limited editions en accessoires.
Uitgebreide collectie
Ice-Watch anno 2016 is veel meer dan de gekende en originele kleurrijke collectie van de begindagen. Naast sportieve en fashion-modellen, zijn er stijlvolle horloges voor dames en heren, en samenwerkingen met o.a. BMW, Belgische kunstenaars en internationale artiesten. Ice-Watch blijft zo trouw aan het originele concept: voor elke gelegenheid en voor elke outfit een ander horloge. Bij donkere winterkleuren past nu eenmaal een ander horloge dan bij felle zomerkleuren.
B2B
Exclusief voor de Belgische markt lanceert de Antwerpse Store ook een volledig B2B aanbod. “Ice-Watch is vanaf dag 1 een populair cadeau geweest. Voor kerst, een verjaardag, Valentijn, … De verscheidenheid en speciale thema-modellen scoren altijd, bij jong en oud” aldus Katy. “Ook bedrijven geven regelmatig een horloge voor zakenrelaties of personeel. Zo was de bekende landencollectie ideaal om een horloge met de Belgische of andere nationale vlag te overhandigen aan buitenlandse gasten”.
Vandaag gaat Ice-Watch een stap verder. Naast de traditionele collectie, biedt Katy bedrijven de mogelijkheid om horloges te personaliseren (zie kader). “Wat is een ideaal relatiegeschenk? Een geschenk dat gebruikt wordt, dat duurzaam en stijlvol is, en dat de link legt met het bedrijf. Een B2B Ice-Watch biedt dit alles: mensen dragen het, het is een “merk”. Van zelfgekozen kleurcombinaties, over aangepaste verpakkingen tot en met logo’s op de wijzerplaat. Er zijn zowel mogelijkheden voor kleine als voor grote aantallen. Wij hebben de afgelopen maanden onze B2B--business opmerkelijk versterkt. Recent heeft Dhollandia uit Lokeren nog een groot order bij ons geplaatst.”