Lidl lanceert nieuw winkelconcept
Er beweegt wat in het landschap van de supermarkten. Lidl lanceert een nieuw winkelconcept en heeft als eerste locatie Geel gekozen. Vanaf vandaag (14 december) kan u hier terecht, net achter de bestaande winkel.
De ervaring van de bezoeker wordt aangenamer en heeft ook een ander look dan een 'gewoon' filiaal van deze keten. Het krijg ook de naam LOF mee (Lidl of the Future). Gekoppeld aan de locatie, willen ze ook werken met lokale producten. Lidl laat ook weten dat de helft van de groeten en fruit nu reeds gekocht worden in België. Melk en vlees heeft een nog hoger afnamepercentage in ons land, bij de producten. En ook voor de zuivelproducten blijkt dit zo te zijn.
Met een oppervlakte van 1400 m², is LOF groter dan de gemiddelde Lidl winkel. Doelstelling van de keten is om tegen 2020 met vijftig winkels actief te zijn, onder deze vlag. Gekoppeld aan deze doelstelling, wordt er ook gekeken naar 2000 nieuwe mensen, omgerekend een groei van 500 aanwervingen per jaar.
Duurzaam ondernemen wordt ook doorgetrokken in het nieuwe concept, waar aandacht wordt gegeven aan duurzame energie en toepassingen.