Beautymerk Mylène lanceert campagne met Special Olympics atleten
Samen zijn we mooier. Dat is het motto van beautymerk Mylène. Het vierde de lancering van haar nieuwe #lovely-collectie met twee atleten van Special Olympics Belgium en twee van Special Olympics Nederland.
Mylène is het eerste beautymerk dat kiest voor vier modellen met een verstandelijke beperking om de nieuwe collectie te promoten. “We zagen eind maart de video-oproep van Special Olympics Belgium (SOB) voor de nieuwe #DareToSponsor-campagne op sociale media verschijnen en reageerden onmiddellijk. Samen met SOB willen we aantonen dat hun atleten -zoals iedereen- een plaats verdienen in de maatschappij én de spotlights”, zegt Alain Duperray, CEO van Mylène. “We hopen dat onze #lovely-campagne bijdraagt aan een open blik, en het besef dat een beperking niet is wie je bent. Als partner van Special Olympics Belgium kunnen wij mensen met een verstandelijke beperking bij onze 3.500 verkopers en al hun klanten een plaats in de spotlights geven.”
Plek in de spotlights en op het sportpodium
Modellen met een verstandelijke beperking krijgen vanaf nu een vaste plek in de campagnes van Mylène, naast en samen met andere modellen. Voor Special Olympics Belgium-atlete Pauline De Schaepmeester en atleet-ambassadrice Julie Bourgeois werd hun droom om ooit model te zijn werkelijkheid. “Ik ben graag mooi en hoewel ik nerveus was voor deze nieuwe ervaring, vind ik het toch een hele eer dat ik gekozen werd als model voor deze campagne”, vertelt een tevreden Pauline. Julie voegt hieraan toe: “Ik vind het prachtig dat mensen met een beperking betrokken worden in dit project. Ik heb mijn beperking altijd al aanvaard en ben zeer blij dat er projecten worden ontwikkeld voor mensen zoals ik want inclusie is belangrijk.”
Momenteel bereiden beide dames zich voor op hun deelname aan de Special Olympics Belgium Nationale Spelen die plaatsvinden van 9 tot en met 12 mei 2018 in Doornik en Moeskroen. Dit dient tevens als goede oefening voor hun deelname aan de Wereld Zomerspelen in Abu Dhabi 2019.