Al meer dan negentien jaar werkt Natascha Wouterson met veel bezieling in de slaapbranche. Met Sleepwise, met vestigingen in Schilde en Kapellen, ontwikkelde ze een concept en -filosofie rond een gezonde slaap. “Wij geloven bij alles wat we doen in het verbeteren van je levenskwaliteit. Concreet verbeteren wij die door producten aan te bieden, die stijlvol en doordacht zijn, die ervoor zorgen dat je geen keuzestress hebt, én die een gezonde nachtrust garanderen. Een derde van je leven breng je in bed door. Weet dat dit derde deel de andere twee derde van je leven sterk beïnvloedt”, stelt ze. Van die slaapfilosofie wilde Ambassadeurs het fijne weten.
Waarom is het zo belangrijk om goed te slapen?
Natascha Wouterson: “Goed slapen sterkt je immuunsysteem. Tijdens de diepslaap worden bijvoorbeeld 75% van je witte bloedlichaampjes aangemaakt en tijdens de rem-fase verwerk je hetgeen je overdag hebt meegemaakt. Wanneer je je slaapfases goed doormaakt, voert je lichaam veel meer afvalstoffen af.”
Hoe breng je jouw slaapfilosofie in de praktijk?
Natascha Wouterson: “Het komt er bij ons op aan om de marktontwikkelingen goed in de gaten te houden. Per fabrikant duiken we in het assortiment en gaan we op zoek naar ‘the best of breed’, ofwel de beste producten uit de collectie van de fabrikant. De ene fabrikant is bijvoorbeeld goed in drukverlagende visco matrassen, waarbij een andere fabrikant eenvoudigweg de betere ‘soft-touch’ pocketveer matras op de markt brengt. Dit hele traject maken wij transparant, waardoor het gemakkelijk is om te beslissen. We werken met merken zoals Tempur, Carpe Diem Beds of Sweden, Swissflex, Leticia, Kreamat en Revor.”